Pierwsze loty z lotniska Aeroklubu Szczecińskiego na motolotniach odbyły się w roku 1984. Dla wielu osób pojawiła się alternatywa, nowa możliwość oderwania się od ziemi. Pojawili się konstruktorzy amatorzy, którzy na własnych urządzeniach z większym lub mniejszym sukcesem unosili się w powietrzu. W roku 1995 wraz ze wzrostem zainteresowania tym sportem władze Aeroklubu Szczecińskiego utworzyły sekcje motolotniową i ten rok stał się oficjalną datą narodzin motolotniarstwa w Szczecinie. Motolotniarze znaleźli się pod skrzydłami Aeroklubu Szczecińskiego. Pierwsi prawidłowo wyszkoleni piloci stali się po zdobyciu uprawnień naszymi instruktorami. Wraz ze zmianami jakie nastąpiły w przepisach prawa lotniczego, oraz w samym Aeroklubie Szczecińskim, postanowiliśmy rozszerzyć naszą sekcję i nadać jej nazwę mikrolotową.
Obecnie w naszym aeroklubie posiadamy kilka dwumiejscowych motolotni i samolotów ultralekkich, oraz motoparalotnię. Jest to sprzęt prywatny. W większości przypadków wózki motolotniowe są wytworem pracy rąk ich właścicieli. Skrzydła, na których latamy to fabryczne modele jak: Stream, Stranger, Libra i Stratus. Zastosowane w konstrukcjach silniki marki Rotax (produkowane seryjnie dla urządzeń latających) pozwalają tym sprzętom oderwać się od ziemi. Używane są także silniki adaptowane, pochodzące z drogowych pojazdów mechanicznych, takie jak Subaru, Suzuki i BMW.
Informacje na temat szkoleń znajdziecie w zakładce szkolenia mikrolotowe.